וידאו סטוריטלינג פרק 2 – Show me the Money
Show me the money – וידאו סטוריטלינג הפרק השני
Show me the money
זה המשפט שמרבית הגברים זוכרים מהסרט ג’רי מגוואיר
נשים לעומת זאת זוכרים את המשפט:
You had me at Hello?
שזה די נדיר כשחושבים על זה
פשפשו בזכרון על משפטים מפורסים מסרטים:
“Offer him a something he can’t refuze” (הסנדק)
“May the force be with you” (מלחמת הכוכבים)
“Choose Life” (טריינספוטינג)
לרוב מדובר במשפט אחד זכיר ללא הבדל דת, גזע או מין
אז מה שונה בסרט הספציפי הזה דווקא?
איך זה יכול לעזור לך לשפר את הוידאו סטוריטלינג של העסק שלך?
ומי צודק למען השם?
הפתרונות בפרק החדש של וידאו סטוריטלינג (אל תפספסו את הפירוט אחרי הסרטון)
כמו 99% משוברי הקופות גם הסרט ג’רי מגוואיר יושב על אותה תבנית של סטורי טלינג שהסברנו בפרק הראשון
גיבור (ג’רי מגוואיר) סוכן שחקנים שעובד בחברת סוכנים גדולה וחסרת נשמה
מבין שמשהו ציני ולא נכון בהתנהלות של החברה ושלו כאדם
לשמחתו, ממש בתחילת הפרק הוא מפוטר מהחברה
זוהי נקודת המפנה של הסרט (Turning point) כלומר הנקודה שמחייבת אותו לצאת למסע אישי
מסע חיצוני – להשיג לשחקן היחיד שהוא מייצג חוזה שמן אך גם מסע פנימי למצוא זוגיות ואהבה
כמו ג’רי כך גם הלקוחות שלכם סובלים מהמון בעיות פנימיות, חיצוניות ופילוסופיות
אנחנו מכירים את זה מהחיים שלנו:
כולנו רוצים להשיל כמה קילוגרמים, להיות הורים טובים יותר, לקרוא יותר ולראות פחות נטפליקס
אבל רק כשמגיעה נקודת מפנה אנחנו הופכים את המחשבה לפעולות בשטח.
‘תמיד רציתי להרזות אבל פתאום שתאריך החתונה של הבת מתקרב הבנתי שאני חייבת לעשות משהו כדי להכנס לשמלה’
מה נקודת המפנה של הלקוח שלכם.?
במקרה ואתם לא מבינים אותה, חקרו את הנושא. אחרת הסיכוי שהוא ינקוט בפעולה הוא אפסי.
נקודות המפנה של הסרט מגיעות לרוב ב-5 דקות הראשונות של הסרט
בג’רי מגוואי סצינת המסעדה המפורסמת מופיע ישר בסיצנה השלישית
בקיל ביל של טרנטינו נקודת המפנה היא סצינת הפתיחה והטווח בחתונה.
כך גם בסטוריטלינג של העסק שלכם נקודת המפנה צריכה להופיע בתחילת השיחה/הפוסט או הסרטון
חלית? נפצעת? המפורסם של לבנת פורן הוא נקודת מפנה
הכל היה בסדר ואז קרה לך משהו (חלית/נפצעת) וחויבת לנקוט פעולה.
ג’רי מגאייור הוא סרט יחודי שמצליח לגעת ולחבר שני רבדים בו זמנית
את הרובד החיצוני – ההצלחה העסקית קפיטליסטית (SHow me the money)
אבל כל זה לא יתקיים ללא הרובד הפנימי -האהבה (You had me at hello)
וככזה הוא מצליח לגעת גם בגברים וגם בנשים בו זמנית.
וגם ההופעה של טום קרוז לא מזיקה 🙂
רוצים שנפצח את הסטוריטלינג היחודי של העסק שלכם? השאירו פרטים 👇🏽
פוסטים נוספים בנושא:
איפה הבשר? הפרסומת שהפכה למטבע לשון