שיווק בוידאו

המלחמה בין פייסבוק ויו טיוב עולה מדרגה

שיווק וידאו באינטרנט

 

 

בדיוק ברגע שהפנמנו שיו טיוב הוא מנופול ושולט יחיד בכל הנוגע לסרטי וידאו ברשת הגיע מר. צוקרברג ובכמה שינויים קטנים בפייסבוק ועוד אפליקציות וידאו חדשות באינסטגרם הרעיד את הרשת .

ביננו, איך אפשר להאשים אותו:

הגולשים ברשת מעדיפים לצרוך סרטי וידאו על פני כל צורת תוכן אחרת תמונה/טקסט: כ-60% מכל תעבורת האינטרנט שייכת לסרטי וידאו, כשנכון ל-2014 כ-34% מסך כל הסרטים שייכים למפרסמים.

במילים אחרות, כשאנשים נכנסים לפייסבוק הם רוצים לראות דברים לא לקרוא אותם. צוקרברג לא יכול להרשות לעצמו לראות כיצד מיליארד החברים ברשת החברתית שלו מעדיפים לראות בפייסבוק סרטים שהועלו מיו טיוב.

המלחמה מתבצעת בשתי גזרות:

1. פייסבוק:

וודאי שמתם לב שפייסבוק עלתה החודש עם חידוש ה- Video Autoplay הסרטים שמועלים בפייסבוק מתנגנים באופן אוטומטי במשך 15 שנ’ וברגע שאתה נוגע בהם או עולה עם העכבר הסרט מתנגן על מסך מלא ועם סאונד.

ה- Auto Play מגביר את אחוז האינטראקציה של הגולש עם וידאו שהועלה דרך פייסבוק בעשרות מונים.

לא בכדי, הפיד שלי התמלא בשבועות האחרונים בסרטים שהועלו ישירות לפייס בניגוד לעבר שראינו בפייס יותר שיתופי סרטים מיו טיוב. המסר הוא פשוט-

אם אתה רוצה שיראו אותך בפייסבוק, תעלה את הסרט דרכנו ולא בצורה המקובלת עד היום דרך יו טיוב.

וכאן זה לא נגמר, בימים הקרובים פייסבוק עומדת לעלות עם כפתור Call to Action.

כפתור ה- Call to action הוא כפתור קליקבילי שיופיע על הסרטים וישלח אותם לכל עמוד שבעל הסרט יחפוץ- מטרתו פשוטה:

כלי עזר למפרסמים שיגביר את יחס ההמרה ויגדיל את המכירות בזכות סרטוני וידאו.

2. אינסטגרם

 

בחודש האחרון העלתה אינסגראם את אפליקציית Hyperlapse.

האפליקציה מנסה לענות על אחת הבעיות הגדולות של צילום מטלפון נייד- חוסר הנוחות שמובילה לתמונה רועדת ומכאן איכות תמונה נמוכה וצילום חובבני.

האפליקציה משמשת כמייצב שמונע רעידות בצילום ומאפשר לצלם לשנות את מהירות הסרט ובכך לייצר סרטי Time lapse שצולמו בנייד, אך נראים כמקצועיים לחלוטין.

המירוץ על איכות הצילום מטלפונים ניידים אינו בלעדי לפייסבוק ויו טיוב, שותפים אליו גם טוויטר, אפל ושאר יצרני הטלפונים הסלולרים.

אם עולם המובייל הוא העתיד – הצילום באמצעות המובייל הוא חוד החנית שלו.

פייסבוק דרך אפליקציית הבת אינסטאגרם מנסה להשתלט על שוק הווידאו העתידי שיתנהל כולו דרך הניידים ובסרטים קצרים בני 15 שניות.

מה דעתכם, האם צוקרברג יוכל לערער את המונופול היו טיובי?