הטרנדים החמים בעולם השיווק בוידאו 2021-2022
וואו איזו שנה חלפה עלינו,
מאיפה להתחיל? כמובן הקורונה
המגפה שינתה את כללי המשחק
והובילה להתקדמות חסרת תקדים בכמות ואיכות התכנים הויז’ואלים שמועלים ע”י מותגים
שמעוניינים להישאר רלוונטים ולצמוח במרחב הוירטואלי הרועש והצפוף.
בפוסט זה אני מסביר על 8 הטרנדים החמים בעולם השיווק בוידאו
כפי שאני רואה אותם, את חלקם ניתן ומומלץ ליישם כבר עכשיו!
1. טיקטוק ומהפכת ה-For You
המהפכה הגדולה ביותר בתחום הוידאו התקיימה בכלל מתחת הרדאר
לא מדובר על דרך עריכה חדשה או ציוד חדיש אלא הדרך שבא הסרטונים מגיעים אלינו לפיד
בשנה האחרונה טיקטוק עשתה מהפכה בנושא.
אם עד היום הורגלנו ל- Facebook המבוססת על חשיפה מבוקרת ומינימלית של רק לחברים הקרובים
ה-For you שהוא בעצם עמוד הבית שלנו בטיקטוק
מורכב מסרטונים שהאלגוריתם חושב שתשמח לראות –
בלי קשר לכמות הקהילה/ חברים שלך במערכת
היכולת של טיקטוק לדעת בדיוק איך אתה מגיב לכל סרטון וסרטון – מאפשר להם להרכיב את הפיד שלך
אך ורק עם סרטים שיגבירו את זמן הצפייה שלך באפליקציה.
כך שכל אחד ואחת יכולים להגיע לכמות גדולה של צפיות גם מבלי להיות כוכבי רשת (למרות שזה אף פעם לא מזיק)
רעיון ה-For You לא נשאר רק בגבולות הטיקטוק אלא מועתק ע”י אינסטגרם, יו טיוב ופייסבוק
אולי האלגוריתם של האחרונים עדיין לא יעיל כמו זה של טיקטוק
אבל הכיוון ברור.
העלאת תוכן קצר ואיכותי של סרטונים קצרים באופן קבוע תחשוף אתכם לקהלים גדולים וחדשים
2. VR העולם הוירטואלי
שנים שהטכנולוגיה קיימת אך הפריצה לא הגיעה ואז הגיעה הקורונה
נראה שהבטחת ה-VR הולכת להגשים את עצמה
מכירות משקפי VR מרקיעות שחקים ונדמה שהפעם היא תצליח לצאת מעולם הגיימינג לתחומים נוספים כמו חינוך, רפואה ועוד…
3. סרטוני הדרכה וקורסים דיגיטליים
הקורונה הרגה את עולם הכנסים (לפחות לעת עתה),
העולם כולו נכנס לדיגיטל ואיתו גם תחום ההדרכה
עולם סרטוני ההדרכה : סרטונים קצרים מפוצצים בערך כובשים את פייסבוק/לינקדין וגם טיקטוק
ביו טיוב ערוצי ה-How To תמיד היו מהערוצים הנצפים בפלטפורמה.
הטרנד לא מדבר רק על סרטוני הדרכה ללקוחות אלא גם קורסים דיגיטליים והכשרות בתוך הארגון
ארגונים שלמים ואקדמיות החליטו (בצדק) להעביר את כל ההדרכות שלהם באופן דיגיטלי או היברידי
4: E commerce הוידאו לוקח אותך לקניות
מחקרים מוכיחים ש-80% מהרוכשים צפו בסרטון וידאו לפני שקיבלו את ההחלטה לרכוש
השנה, וידאו למכירת מוצרים הולך לקחת את הצעד הבא
הטכנולוגיה כבר קיימת
ניתן לצפות בסרטון ללחוץ על הגיבור עם החולצה האדומה ולהגיע ישירות לעמוד מכירה
בשנייה שהטכנולוגיה תהיה זמינה לכולם ותתממשק עם יוטיוב, אמזון ו- Shopify
השמיים הם הגבול.
טרנד 5: וידאו כבר מזמן לא רק למחלקת השיווק
“שיווק זה משהו חשוב מידי בכדי להשאיר למחלקת השיווק’ (דייויד פקרד, מייסד HP)
סרט וידאו הפך לכלי התקשורת המרכזי בארגון ושטף את הארגון כולו
מישיבות בזום ועד..
- סרטוני גיוס למחלקת ה-HR
- סרטוני הדרכה למחלקת שירות לקוחות
- סרטונים קצרים באופן קבוע למחלקת- Marcom
- מסרים קצרים מההנהלה
- סרטוני דמו וטסטמוניאלס לאנשי המכירות Sales
6: הוידאו האישי (Personalized video)
הוידאו כבר מזמן אינו רק מדיה להמונים
יותר ויותר ארגונים ואפלקיציות שמשתמשות בוידאו ככלי להעברת מסרים אישית
בעזרת מערכת המתאימה את תוכן הוידאו לנמען
הוידאו האישי מייצר מערכת יחסים קרובים עם הצופה
סוכניות ביטוח, חברות תרופות ובנקים כבר משתמשים בטכנולוגיה וידאו אישי
ברגע שהטכנולוגיה תהפוך זולה ונגישה יותר הוידאו האישי ישטוף את העולם כולו.
7: Live וסטרימינג
לכל אחד מאתנו מסתתרת בטלפון לפחות אפליקציה אחת/שתיים של שידור לייב בסטרימינג
החברות גדולות מעבירות שידורים חיים, כנסים וירטואליים וובינרים ברמה של יום בחירות בערוץ 2
ויותר ויותר ארגונים ועסקים בנו אולפן בתוך המשרד/ הבית ויוצרים משם תוכן ויז’ואלי קצר ואיכותי
שבונה נוכחות דיגיטלית ומעביר מסרים בצורה מהירה ופשוטה.
הסרטון שיצרנו ‘איך בונים אולפן ירוק’
הפך לאחד הסרטונים הנצפים שלנו עם תחילת הקורונה:
8: זה רק הולך לגדול
העלייה המתמדת בכמות הצפייה שלנו בסרטונים
הולכת להתגבר ואיתה גם התחרות שלנו העסקים לתשומת לב
עם ב-2006 כל צילום של חתולה נהפך לויראלי
הקושי היום לזכות בתשומת לב הפכה לקשה עד בלתי אפשרית.
הדרך היחידה לעשות זאת מניסיון היא:
- לספר סיפור חד וברור ולהבין את הוידאו סטוריטליג הנכון
- לעשות את זה באופן סדיר וקבוע
- לבדוק תוצאות ואז לעשות את זה טוב יותר
בפשטות,
לעשות, לעשות, לעשות
למידע נוסף על שיווק בעזרת וידאו השאירו פרטים
אסף