פרסום ויראלי

10 הסרטים הכי ויראלים בהיסטוריה

ההיסטוריה של הסרטים הויראליים

עם לידתה של יו טיוב ב-2005, מושג ישן/חדש שטף את מסדרונות משרדי הפרסום ומחלקות השיווק ברחבי העולם- הסרט הויראלי:

סרט ששוטף את הרשת כמו אש בשדה קוצים והכל ע”י הגולשים וללא צורך ברכישת מדיה יקרה.

מהר מאוד הפכה התופעה הויראלית לחלומם הרטוב של מותגים, מוזיקאים ויוצרים כאחד ומאז ועד היום רבים ניסו לפצח את הנוסחה להצלחה ויראלית.

הבלוג B2C פירסם החודש את רשימת הסרטים הכי ויראלים בעשרים שנה האחרונות:  מה ניתן ללמוד מהם על התופעה, על האבלוציה של יו טיוב והכי חשוב עלינו ?

1995 : ‘The Spirit of Christmas”

 

אמצע הניינטיז , שני במאים אנונימיים מדנבר: Matt Stone ו- Trey Parker יצרו סרטון אנימציה בכיכובו של ה- Christmas Poo (קקי חג מולד אם תרצו).

הסרטים עברו על קלטות VHS מיד ליד והפכו לשיחה החמה ביותר בקולג’ים בארה”ב.

לימים ובזכות הסרט המוטרף ההוא הוזמנו הבמאים ע”י ערוץ Comedy Central לייצר סדרת אנימציה בשם ‘South Park’.

היום, כמעט עשרים שנה אח”כ South Park היא עדיין סדרת הסאטירה הפרועה,  הקיצונית הלא פוליקלי קורקט שניתן לדמיין.

ה-Spirit of Christmas מסמל יותר מכל את החופש היצירתי המוחלט שהרשת יכולה להעניק ליוצריה- בלי צנזורה, בלי פיקוח ובלי מגבלות .

2005 :  ‘Me at the Zoo’

הסרט הראשון שעלה ליו טיוב מטופש לא פחות מסרט הקולנוע הראשון אי פעם (קליק).

היכולת לעלות ולהפיץ סרטים ללא הצורך בתיווך של ערוץ טלוויזיה או כל גורם אחר היא אחת ההמהפכות הגדולות בהיסטוריה האנושית ומסתבר שהיא מתחילה בבחור צעיר בגן חיות.

2006: The Evolution of Dance

ותיקי הרשת בוודאי זוכרים את ההיסטריה סביב סרט האבלוציה של הריקוד והשאלה שנשאלה בלחש :

איך הדבר הזה הגיע ללמעלה מ-273,000,000 צפיות? הסרט הוביל לעננה של אופטימיות בעולם הפרסום והשיווק בתחושה של ‘אם סרט כזה נהפך לויראלי גם אנחנו יכולים’.

Judson Laipply כוכב הסרט ניסה לשכפל ולמנף את ההצלחה הויראלית לכסף בשנים הבאות אך נכשל פעם אחר פעם. היום ניתן לראות אותו עדיין כגיבור טראגי או כמי שכיכב בסרט שפעם כולם דיברו עליו.

2007 Charlie Bit my finger

כוכב היו טיוב הראשון ברגע של כנות .

הסרטון מייצג יותר מכול את האותנטיות של הרשת ויו טיוב בפרט. שנתיים אחרי היווסדו, יו טיוב מהווה אלטרנטיבה למדיה המסורתית המלוקקת והמלוטשת.

במצלמה רועדת של זוג הורים נרגשים הסרט זכה לתפוצה של מיליונים ומשמש עד היום כצומת מרכזי בחקר התופעה הויראלית.

2009 : David after the Dentist

ידוע שחיות וילדים מסטולים אחרי רופא שיניים תמיד גונבים את ההצגה.

2010: Old Spice

2010 משמשת כנקודת מפנה באבולציה של יו טיוב.

לא עוד אתר של סרטוני חובבנים של הורים שמצלמים ביד רועדת את ילדיהם או חתוליהם, אלא פעילות מושכלת ומושקעת של מותג שנחשב כמת מבחינה שיווקית ובזכות אותו קמפיין הפך לשיחת היום בעולם.

2010 תחשב כשנה שבה הפסיקו המותגים הגדולים לפחד מיו טיוב והתחילו לאהוב אותו. מדובר בצומת מרכזית שמסמלת יותר מכל התבגרות הן מצד המפרסמים והן מצד יו טיוב.

נכון ל-2014 כ-36% מכל הסרטים הנצפים באינטרנט שייכים למפרסמים.

 2013- 2011 : מוזיקה

רבקה בלאק, נערה צעירה וחיננית עם קול צומרני ויכולת מוזיקלית של צפרדע זכתה ללמעלה מ-70 מיליון צפיות לשיר טיפשי לחלוטין ב-2011.

שנה אח”כ ב-2102 היה זה גנגאם סטייל שכבש את הפעוטות ומשם את העולם כולו עם למעלה מ- 437,000,000 צפיות.

ב-2013 היה זה ‘What does the Fox say?’.

מלבד העובדה שמוזיקה היא הדבר הויראלי ביותר ביו טיוב, המשותף לשלושת השירים הללו הוא שקהל המטרה שלהם היה ילדים ונוער (פעוטות במקרה של גנגם סטייל).

דרך הילדים, השירים צמחו וכבשו את העולם, ומה זה אומר עלינו? האם אנחנו לא יצורים אינטילגנטיים כל כך כמו שחשבנו?