האבולוציה של הפרסום –

האבולוציה של הפרסום:
באק טו בייסיק, אם יכולנו להגדיר את עולם השיווק ב-3 אותיות הם בטוח היו א.א.א.
איש אחד אמר – כך הכל התחיל
בהתחלה היה העיתון

בעידן העיתונות, הפרסום היה פשוט ואינפורמטיבי. הגישה המרכזית? המלצה אישית. “השכנה ממול” שסיפרה כמה המוצר שינה את חייה.
אני שותה קפה עלית כי השכנה שלי שותה קפה עלית.
לפי מחקרים, כ-67% מהפרסומות בעיתונים בשנות ה-30 וה-40 הכילו אלמנט של עדות אישית.
זה פשוט עבד. עדויות אישיות נתפסות כאמינות ואוביקטיביות יותר
ואז הגיעה הטלוויזיה
בשנות ה-60, הטלוויזיה הפכה את עולם הפרסום על פיו. פתאום, במקום לפנות לאדם בודד שקורא עיתון, יכולת לפנות למיליונים בו-זמנית.
הפרסום עבר מטמורפוזה. הוא כבר לא היה רק אינפורמטיבי, אלא הפך לבידור של ממש. פרסומות התחרו על תשומת הלב עם תוכניות הטלוויזיה עצמן, והתקציבים האמירו בהתאם – מ-5,000$ לפרסומת בשנת 1960 ל-375,000$ בשנת 1990.
קוקה-קולה הבינה את הפוטנציאל כששחררה את “I’d Like to Buy the World a Coke”. זה כבר לא היה פרסום, זו הייתה תרבות פופולרית.
האינטרנט: המעגל נסגר
ואז הגיע האינטרנט וסגר מעגל מרתק:
למרות שהפרסום מגיע למיליארדים, חווית הצפייה חזרה להיות אישית. כל אחד צופה בפרסומת לבד, מהמכשיר האישי שלו.
הנתונים מדהימים: 72% מהצרכנים מצפים כיום לפרסום מותאם אישית, ו-91% מעדיפים לקנות ממותגים שמציעים להם הצעות רלוונטיות. למעשה, Amazon מייצרת למעלה מ-35% מהכנסותיה ממערכת ההמלצות המותאמת אישית.
את השכנה ממול החליפה קארדשיאן, השכנה שהיינו רוצים ממול
49% מהצרכנים מסתמכים על המלצות של אינפלואנסרים לפני רכישה, וקמפיינים עם מיקרו-אינפלואנסרים מניבים תשואה גבוהה פי 6.7 מקמפיינים עם סלבריטאים.
בעולם של עודף מידע, חזרנו לחפש את האישי, האותנטי והאמין. חזרנו לשכנה ממול
והיום, עם כלי AI והיכולת ליצור פרסומות מרהיבות מהמחשב הביתי
חזרנו למגע האישי. לאדם אמיתי שמספר סיפור אמיתי
אנחנו עדיין רוצים לשמוע המלצה מהשכנה ממול – גם אם היא כבר לא גרה לידינו, אלא באינסטגרם.
התמהיל השיווקי של כל מותג קטן כגדול נע היום באיזון הנכון בין מיתוג לבין האותנטיות של הקשר האישי
בסיפורים אישיים טסטמוניאלס שנתפסים עדיין אמינים ואוביקטיבים לצופה
ההצלחה תהיה של מי שיהפוך את הרגע השיווקי לשיחה אמיתית עם הלקוח.