ארבעה דברים שלמדתי מ: ג. יפית
מה לי ול- ג. יפית שהלכה לעולמה השבוע
ת’כלס לא הרבה
הדבר הראשון שקפץ לי ששמעתי על מותה בטרם עת
הייתה הדמות הפארודית – מ. כוערת בקומדי סטור תוכנית הקאלט המיתולוגית בתחילת ערוץ 2
ליוצרים כמותי יפית הייתה משהו לגחך עליו
ועדיין אי אפשר להתעלם מהעובדה שג. יפית בנתה בשתי ידיה מותג שלא ניתן לזלזל בו
שדבר מותה פער חור עצום בעולם השיווק, הטלויזיה והפרסום שיהיה קשה למלא
וכן, ג. יפית היא פרה סגולה ויש המון מה ללמוד מהדרך שעשתה
הנה 4 דברים לדוגמא:
זה כדאי – אי אפשר להצליח בלי להשקיע
ג. יפית ז”ל התחילה את דרכה תוך כדי רכישת עמודי פרסום יקרים
בעיתונים החזקים במדינה: ‘7 ימים’, ‘לאישה’ וכו’…
‘זה כדאי’ התנוססה הכותרת בעמודים שרכשה והתחזו לעמודי תוכן רגילים
וליד הכותרת התנוססה תמונתה בכל שבוע.
דברים כאלה היו נפוצים בעתונות האמריקאית יפית הביאה את הפורמט לארץ
כך הפנים, הסלוגן והשפה שלה נכנסו כמעט לכל בית בישראל
ועדיין, הקפיצה הגדולה והפיכתה למעצמת פרסום תגיע רק אחרי שנים של עבודה קשה
בתחילת שנות ה-90.
2. השתלטות על נישה
הפריצה הגדולה של יפית לחיינו הייתה בתחילת שנות ה-90 עם הקמת הערוץ המסחרי הראשון – ערוץ 2
אני זוכר את ההתרגשות שאחזה במדינה שלמה כשדודו טופז אז הראשון בבידור צעק יחד עם הקהל בתוכניות הראשונה:
”ועכשיו ל-פ-י-ר-ס-ו-מ-ת”.
ב-92 אשכרה חיכינו להפסקת הפרסומות
את יפית זה לא עניין
במקום לפנות לפריים טיים שם התחרו כל המשרדים הגדולים
היא החליטה לרכוש זמן אוויר דווקא לא בשעות השיא (פרה פריים טיים)
יפית רכשה זמן אוויר אחרי כל טלנובלה, תכנית בריאות או כל ז’אנר נחות במקום לקפוץ לבריכה עם הכרישים
גם הפרסומות שיצרה כמו הכתבות בעיתון היו רחוקות מלהיות יצירתיות או מעניינות
לא משהו שמדברים עליו בבתי הספר לפרסום, לא משהו שקוטף פרסים שנעים לשים ליד הפקידה בקבלה.
אבל זה עבד!
ההימור השתלם ובענק, הפרסומות שחוזרות לעצמן הובילו לגלים של מכירות ועם הזמן כל לקוח ידע לשמור תקציב
כסף ל- ‘תקציב ג. יפית’.
3. אם זה לא שבור אל תתקנו
יש חוק פשוט בשיווק שאומר ‘אם זה עובד – תמשיך’
הפרסומות שיצרה לא היו מעניינות, לא משהו שהציף את הפיד בגעגוע עם הגלה דבר מותה
אבל זה עבד!
החזרתיות הפכה את ג. יפית למותג מוכר בכל בית בישראל, ולא מתקנים משהו שהוא שאינו שבור
4. להופיע זה 80% מההצלחה
הדמות שלה זכתה להמון זלזול וחיקויים בתוכניות כמו ‘ארץ נהדרת’, ‘קומדי סטור’ ועוד
זה לא הפריעה לה
כי ג. יפית רצתה להפוך לכוכבת בתחומה, לאוטוריטה
והיא ידעה שהדרך לעשות זאת היא לשים את עצמה במרכז ערב ערב
עד שכל בית בישראל יכיר אותה
עד שגם התרבות השלטת הלבנה תאלץ להתכופף
עד שסוף כל סוף תקבל את ההכרה של הממסד ותרכוש את ‘סטימצקי’ אולי המותג הכי אליטיסטי ולבן בישראל
תנוחי על משכבך בשלום
אסף
למידע נוסף על תהליכי הליווי שלנו והפקות סרטים השאירו פרטים