אל תשאירו את יוטיוב מחוץ לתקציב 2012

מתוך כתבה שפורסמה בפורטל השיווק של The Marker (קליק לכתבה)


מלחמת אוגוסט המסורתית כבר כאן , אוטוטו החגים ואיתם סגירת תקציב 2012.

בחופש הגדול זיהינו  התחזקות של יו טיוב ואיתה כניסה  מסיבית של המותגים הגדולים לפעילות מבוססת יוטיוב-  רד בול, קאסטרו, עלית ,סלקום הם רק חלק מהשמות הגדולים שגילו את נפלאות הצינור ב-2011.

מהאחרים אנחנו עדיין שומעים שלל תירוצים שמגיעים מכיוון משרדי הפרסום שלהם ומזכירים באופן מחשיד את אותם טענות בסגנון ‘הפייסבוק הזה לא יחזיק רק באנרים יביאו תוצאות’ ששמענו לפני שלוש שנים.  

סמנכ”ל שיווק יקר/ה אל תטעה/י, מדובר בחוסר הידע והניסיון בפעילות מהסוג הזה מצד משרדי הפרסום המסורתיים  – למה לנסות ולהעיז אם אפשר להמשיך וללעוס את אותו מובן מאליו?

אל תתפשר ותיתן לחוסר הידע להשאיר אותך מאחור ב-2012 .

כתבה זו מטרתה לפקוח את העיניים ולהאיץ אותך לקפוץ על העגלה ששועטת  ל-‘דבר הבא’.

להלן 5 אקסיומות פשוטות וידועות מדוע אסור לך להשאיר את יו טיוב מחוץ לתקציב השיווק של 2012.

הטבלה לא משקרת:

 

רצוי לכל מותג דיגיטאלי לייצר נוכחות לפחות בשלושת האתרים המובילים ברשת  גוגל ( seo וקידום אורגני), פייסבוק (עמוד הלייק של המותג) וכמובן ערוץ פעיל למותג ביו טיוב.

כמו בעולם כך גם בארץ הקודש יו טיוב התייצב במקום השלישי והמכובד (מעט אחרי פייסבוק) עם למעלה 2.600,000 גולשים ישראלים ביו טיוב,  אל לך תתעלם מהם.

 2. העם דורש תוכן איכותי

איזה יופי, עמוד הפייסבוק של המותג שלך הגיע עבר כרגע את סף ה-50,000 חברים . מס’ מכובד לכל הדעות איתו תוכל להשוויץ בישיבה הבאה עם המנכ”ל. אבל מה המס’ הזה אומר בעצם?

האמת, לא הרבה. מתוך אותם עשרות אלפים חברים יחשפו לתכנים שלך רק את אלה שגילו בהם עניין כלשהו (עשו לייק, כתבו תגובה וכו’…).

הדרך היחידה ע”מ למקסם את השיחה שלך ולהגיע אל אותם חברים שירקת דם/מדיה ע”מ לאסוף עליך היא ייצור תוכן איכותי שידבר אליהם כי איך שלא תסובב את זה באינטרנט התוכן הוא המלך.

ואין תוכן איכותי יותר מסרט וידאו משובח. יחס ההמרה שלו גבוה מכל מדיום אחר, השהות של הגולש מולו ארוכה והוא מניע את עצמו באופן ויראלי ע”י הגולשים.

בשנה האחרונה נתקלנו לא מעט בלקוחות  מבועתים מהמחשבה לשחרר תקציב להפקת סרט על חשבון רכישת עוד מדיה בפייסבוק רחמנא ניצלן.

מדובר בקיבעון מחשבתי לעולם הפרסום הישן . תוכן טוב ייצר דו שיח אמיתי עם הגולש וידרוש ממך השקעה קטנה יותר במדיה כך שלמעשה אתה חוסך כסף .

תוכן וידאו טוב ביו טיוב יופץ בכוחות עצמו באופן ויראלי בעיקר בתוך הפייסבוק  (כי זה המקום הטבעי להפיץ תכנים היום) למעשה 75% בממוצע מהצפיות בסרטים ביוטיוב מגיעים מאתרים חיצוניים דוגמת טוויטר, בלוגים וכמובן פייסבוק.

המסקנה, השקעה בתוכן וידאו איכותי ביו טיוב היא הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות  עבור עמוד הלייק שלך בפייסבוק ב-2012.

העם דורש תוכן איכותי הוא לא רוצה שיקנו אותו

 לעוף עם הדמיון

יצירתי, יצירה, מעוף, creative ,create ,creativeness

אם אחת מהמילים המופיע למעלה מרכיבה את אחד מערכי המותג שלך יו טיוב הוא המקום הטבעי לחשוף את אותה פרץ יצירתיות מובטח.

יותר מי כך, ביו טיוב מתקיימת קהילת היוצרים הגדולה בתבל, השתמש בהם אם ע”י הפקת פעילות מובססת תוכן גולשים דוגמת קמפיין הקיץ של איסתא שהפקנו והגיע ל-230,000 צפיות בפחות מ-30,000 ₪ השקעה במדיה מסורתית (קליק לסרטי הגולשים) או ע”י השימוש בכוכבת היוטיוב ‘סבתא סעדה’ בקמפיין המצוין ל-‘מקופלת’ של עלית (קליק)

  4. לכבוש את מנוע החיפוש הגדול בעולם

  לפני מס’ חודשים עברו בגוגל ל-‘חיפוש מעורב’ כלומר גוגל הפנימה את העובדה שהגולש תמיד יעדיף סרט/תמונה ע”ג טקסט ולכן עמוד התוצאות כיום מכיל מלבל טקסטים גם  תמונות וסרטי וידאו.

פעילות עקבית של המותג שלך ביוטיוב (ובשאר אתרי שיתוף הסרטים) תקדם אותך לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל.

הציצו בתוצאות החיפוש  למילה המבוקשת ‘מדריך טיולים פאריז’ על איזה לינק אתם הייתם לוחצים?

5. כיבוש מנוע החיפוש השני בעולם

כל מי שהתנסה בקידום אורגני בגוגל יאמר לך שמדובר בתהליך ארוך וסיזיפי

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם ומאחר שמשרדי הפרסום מתעסקים בפעילויות ענק ולא מבינים/מתעניינים בקידום במנועי חיפוש מונחת לפניך הזדמנות פז  לכבוש את אחד המקומות הראשוניים במילים הנחשקות ביותר בזמן קצר ונכון להיום גם כמעט ללא תחרות.

 

לסיום,  נבקש ממך לנסות ולהביט על כל ההתרחשות הסוהרת במדיה החברתית בארץ. מדובר במדיה צעירה מאוד ועדיין תוך זמן קצר 99% מהמותגים נעים בדיוק באותה דרך צפופה, איטית ולרוב יקרה מאוד.

ערוך טבלה- מצד אחד מנה את היתרונות שמעניקה לך אפשרות ‘לעשות את מה שכולם עושים’ ומן הצד השני חשוב על היתרונות שתעניק לך ההליכה בדרך קצת שונה ויצירתית הרבה יותר- דרך שמניעה לדו שיח אמיתי ועובדת בשבילך גם ללא קמפיין באוויר.

שתף אותנו מה המסקנות מהטבלה

אסף