קידום ביוטיוב – להשתמש בקהילה שלך ליצירת תוכן

בוא נדבר על החיבור בין הווידאו, ככלי השיווקי האפקטיבי ביותר, לבין האינטרנט על מגוון האפשרויות החדשות שנפתחו בפנינו

את הכתבה הראשונה נייחס לקידום ביוטיוב דרך הקהילה שלך.
כלומר יצירת תוכן משותפת של הקהילה שלך בפייסבוק, אינסטגראם או יוטיוב
אחרי הכול האינטרנט שייך לגולשים ואנחנו בעלי העסקים אורחים לרגע.

היתרונות בפעילות שכזאת רבים:

–         אנחנו לא יודעים הכל- ברשת ככלל ובקידום ביוטיוב  בפרט נמצא את כמות הכישרון הרבה ביותר בגלובס.

–          התוכן שהקהילה שלך מייצרת הופך אותה מאסופה פסיבית של אנשים לקהילה אקטיבית ומחוברת

–          קידום ביוטיוב המשתמש בכח של הקהילה שלו מייצר את המעורבות העמוקה עם המסרים שלך

–          כל אחד יכול-   הפקת סרט מעולם לא הייתה פשוטה יותר
כל מצלמת סמארטפון מגיעה היום עם אפשרות לצילום וידאו באיכות HD והעלאה ישירה ליו טיוב

מאות הבוגרים לדוגמה  של קורס צילום ויצירת סרטונים בסמארטפון  שלנו
מייצרים סרטונים באיכות מטורפת מהסמרטפון האישי שלהם

כך שאיך שלא מסובבים את זה, קידום ביוטיוב דרך הקהילה  היא חלומו הרטוב של כל יוטיובר מתחיל.

להלן מס' דוגמאות קריאטיבות במיוחד שבתקווה יעניקו לכם השראה לבניית פעילות המתאימה לקהילה שלכם:

–          TomTom :

טומטום (באנגלית זה נשמע יותר טוב) הנה אפליקציית מפות אונליין בכל אירופה וארה"ב.
האפליקציה מאפשרת לך לקבל עדכונים לנייד בזמן אמת ובכך להיחלץ מהפקקים ומרמזורים מעיקים.

במסגרת התחרות שמתבצעת בפייסבוק, Tomtom קוראת לגולשים לצלם את עצמם באמצע פקק כשהם שרים את 'I want to brake Free'   של Queen
ולעלות את הסרטון לעמוד הפייסבוק של החברה.
הצילום והעלאה מתבצעים בפשטות רבה באמצעות אפליקציה שפיתחו לאייפון ולאנדרואיד
והכול עטוף בסוכרייה מתוקה במיוחד- סדרה אינטרנטית (webisode) בכיכובו של ג'ון קליז (מונטי פייטון, המלון של פולטי) .

התוצאה- עשרות ביצועים קריאטיביים במיוחד מכל רחבי אירופה שהגיעו למאות אלפי צפיות באופן ויראלי ועוד מיליוני צפיות לסדרה של קליז:

 

–            The Johnny Cash project הוא אולי הפרויקט הקריאטיבי והמרגש ביותר שנתקלתי בו ברשת (קליק לאתר הפעילות).

במסגרת הפרויקט,  לאחד היוצרים האמריקאיים החשובים בכל הזמנים,  מוזמנים הגולשים לצייר פריים אחד שישתלב בקליפ לשיר האחרון שכתב 'A'int no grave'

התוצאה- עד היום הועלו לאתר הפרויקט כ-25,000 תמונות מ-197 מדינות שהורכבו לאחד הקליפים היפים והמרגשים של האיש בשחור- ג'וני קאש.

שווה להציץ בסרטון התיעודי שנעשה ע"מ להבין את עומק ההתחברות של הגולשים עם הפרויקט (חלומו הרטוב של כל סמנכ"ל שיווק כבר אמרנו?)

ומהפעילות המרגשת ביותר לפעילות הביזארית  ביותר

–          Star wars Uncut –

אין סרט שצבר לו קהילת מעריצים גדולה כל כך מאשר סדרת מלחמת הכוכבים לכן, אין טבעי מכך שתקום פעילות שקוראת לקהילת הגרופיס לצלם את הגרסה שלהם לסרט.

Star Wars Uncut- חתכה את 'מלחמת הכוכבים' לסצנות בנות 15 שנ' כל אחת וקראה לגולשים לביים סצינה אחת
ע"פ ראות דעתם כשבסופו של יום הסצנות המבוימות יאוחדו לכדי סרט שלם.

התוצאה- מישמש המורכב מכל הז'אנרים הקיימים כיאה לאסופת הגיקים מעריצי הז'אנר

 

life in a day

הפרויקט היומרני של you tube, שעובר כחוט השני בין כל הכתבות שלי בשנה האחרונה,הוא אולי פאר היצירה של תוכן גולשים.

סרט קולנוע המורכב כולו מסרטי גולשים שתיעדו את חייהם במשך יום אחד (ה-24.7.10 ליתר דיוק) והעלו את הסרטון לערוץ הפרויקט.

אין ספור הסרטים שהתקבלו נערכו תחת ידיו הנאמנות של קווין מקדונלד (במאי) ורידלי סקוט (מפיק). הסרט הושלם והוקרן בפסטיבל סאנדאנס האחרון

אך כאן יו טיוב לא עצרו את המשך האינטראקציה עם הגולשים . אתן מוזמנים להיכנס לערוץ הפרויקט

ולערוך בעצמכם את הטריילר של הסרט והכי חשוב תהליך ההפצה
מתבצע כולו באופן ויראלי שהגולש מזמין את יו טיוב ונשיונל גאוגראפיק להקרין את הסרט בקולנוע הקרוב לביתך .

 

 

אני מזמין אתכם למפגש אישי בן 4 שעות
בוא נחשוב כיצד מניעים את הקהילה שלכם
מאסופה פסיבית של אנשים לקהילה אקטיבית שמייצרת תוכן איכותי עבורך

לפרטים נוספים על 'בוא נעשה סרטון יחד' לחצו כאן

תעשו, תעשו, תעשו

אסף חמץ

הנאנוקים

 

Comments

comments