פייסבוק או יוטיוב? איפה הסרטונים שלך יעבדו טוב יותר?

09 באוגוסט, 2021
פייסבוק או יוטיוב

פייסבוק או יוטיוב

מה הפלטפורמה הטובה ביותר עבור הסרטונים שלנו

עד 2016 הכל היה פשוט
העלנו סרטונים ליוטיוב (הטלוויזיה הגדולה בעולם) ותמונות של ארוחת הצהריים שלנו לפייסבוק (הרשת החברתית הגדולה בעולם)
ואז הגיע מר. צוקרברג והחליט להפוך את פייסבוק לפלטפורמה מבוססת וידאו.

ופתאום יש לנו שתי פלטפורמות שמקדמות וידאו
אז איזו פלטפורמה טובה יותר עבור הסרטונים שלנו

יצאנו ובדקנו את הדברים

אבל לפני שנצלול לתוך סרטון הבדיקה חשוב להבהיר דבר מהותי אחד

יו טיוב הוא (בעיקר) פלטפורמת חיפוש השייכת לגוגל 

לכן טיפ חשוב להצלחה בפלטפורמה היו טיוב היא יצירת סרטונים לנושאים שאנשים מחפשים

עולם סרטוני ההדרכה (How to) הוא אחד העולמות הנצפים והגדולים ביוטיוב.

פייסבוק מן הצד השני היא רשת חברתית

טיפ להצלחה בפייסבוק הוא יצירת תכנים המתאימים לקהל החברים שלך

ועכשיו….נצלול לעומק כיצד הסרטונים שלנו עובדים בשתי הפלטפורמות

פייסבוק או יוטיוב – מה הפלטפורמה הטובה ביותר עבורך?

התוצאות הן

אז מה ההבדלים בעצם:

  1. אורך חיים:
    בפייסבוק סרט טוב יחזיק כ-48 שעות ויעלם בתוך הפיד. סרט מעולה יחזיק טיפה יותר מכך
    ביוטיוב אורך חיי המדף יכול להגיע ל-4 שנים, כל עוד הנושא חם והקהל ממשיך לחפש אותו
    למעשה, הסרטים הנצפים ביותר שלי ביוטיוב הועלו לפני 3-4 שנים
  2. זמן צפיה ממוצע:
    זמן צפיה ממוצע בפייסבוק עומד על 3-10 שנ’
    בעוד זמן הצפייה ביוטיוב נע בין דקה-דקה וחצי
    (הכל כמובן תלוי באיכות ונושא הסרטון)
    אבל אל יוטיוב מגיעים בכדי לצפות בסרטונים
    לכן ההמלצה להעניק כן תוכן עשיר וארוך יותר
    סרטון ממוצע של יוטיובר יכול לעמוד על 20 דקות
    בעוד פייסבוק נכנסים להתעדכן מה חברים שלנו עשו
    ומומלץ להקפיד להשאיר את זה קצר עד דקה שתיים
    ואם מדובר בסרטונים לסטורי אז קצר הרבה יותר
  3. היכן מקשיבים לסרטונים שלכם
    בגלל רעיון ה-Autoplay הפעלה אוטומטית של הסרטון בשקט
    מעל 95% מהצפיות בפייסבוק מתבצעות בשקט מוחלט (Mute)

    כך שיכול להיות לך סרטון עם אלפי צפיות אך רק עשרות מתוכם באמת הקשיבו לו
    לכן חשוב מאוד בסרטונים בפייסבוק שיבינו אותם גם מבלי לשמוע אותם

בכדי להבין איך עושים זאת לחצו כאן לפוסט שלנו בנוגע להוספת כתוביות

ביוטיוב אתה יכול להיות בטוח שמי שצפה בסרטון
עשה זאת מרצון ולרוב גם הקשיב לו (למרות שגם ביו טיוב מומלץ להוסיף תמלול וכתוביות)

  1. היכן רואים אותך
    פייסבוק הוא גן עדן סגור עם למעלה ממיליארד משתמשים
    ברגע שאתה מעלה סרטון לפייסבוק יראו אותך בפייסבוק
    יוטיוב כחלק מגוגל הוא האינטרנט כולו
    מרבית הצפיות מסרטוני היוטיוב מגיעים מחוץ ליוטיוב בבלוגים ודרך תוצאות החיפוש בגוגל

אז לאן לעלות את הסרטונים ל- פייסבוק או יוטיוב?
התשובה הקצרה היא לשניהם!

התשובה הארוכה יותר היא מה אסטרטגיית השיווק שלך

אם השיווק שלך מבוסס על בניית קהילה  – פייסבוק היא הבית הטבעי לתוכן שלך

אם השיווק שלך מתבסס בעיקר על SEO ומנוע החיפוש – יוטיוב הוא המקום שלך

והערה אחרונה לסיום

בשנים האחרונות פלטפורמות הסרטונים הסינית טיק טוק כבשה את העולם

וכיום נחשבת לאפליקציה עם מס’ ההורדות הגדול בעולם (יותר מפייסבוק ויו טיוב)

טיק טוק מציעה להנות משתי העולמות

מצד אחד סרטונים קצרים ומגניבים כמו בפייסבוק/סטורי

מן הצד השני חשיפה לקהל רחב דרך מערכת ה-For You 

והיכולת להגיע לקהל עצום בלי קשר לגודל הקהילה שלך (מזכיר מאוד את יו טיוב)

על שיווק בטיקטוק אפשר ללמוד יותר מהסיפור של ענת – לחצו כאן לצפייה

בקורס לכבוש את המקום הראשון בגוגל אנחנו מלווים אותך שלב אחר שלב

בבניית נוכחות דיגיטלית בטלויזיה הגדולה בעולם (יו טיוב) וכיבוש העמוד הראשון בגוגל

תחת המילים הנכונות לך!

לפרטים נוספים על הקורס לחצו כאן

בכל נושא אחר מוזמנים להשאיר פרטים

אסף